Her finder du vores handelsbetingelser, så du kan føle dig fuldstændig tryg ved, at handle hos SPS Wine.
Først og fremmest skal vores kundeservice være 100% professionel, så du skal endelig til enhver tid kontakte os, hvis du er utilfreds med noget når du handler med os.
1. Generelle oplysninger
SPS Wine
Organisationsformen er enkeltmandsfirma ejet af Søren Pfeil Sørensen
CVR. nr. 14901892
Adresse: Ormslevvej 99, 8260 Viby J
Telefonnummer: 29333438
Etableringsår 2016
2. Betaling
Der modtages Visa, Mastercard, Visa Electron og Maestro Card, samt mobile pay 30118216
Der kan også betales via bankoverførsel på konto nr.: 0000604976 og reg. nr. 9860
Levering med Post Danmark. Fri fragt ved køb over 699,- kroner. Ellers 69,- kroner ved køb under 699,- kroner.
Leveringstiden er op til 5 hverdage fra ordreafgivelse.
3. Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail, tlf. nummer osv.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument/her (indsæt link til standardfortrydelsesformular).
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 140 kroner. Alt efter hvor meget du returnerer.
Varer undtaget fortrydelsesretten er varer, der er blevet åbnet samt varer, hvor der efter tydelig aftale er bestilt en specialvare hvem og er aftalt med SPS Wine og kunden, at der ingen fortrydelsesret er.
Skulle vinen imod enhver forventning være dårlig, så betaler vi returfragten og du kan få dine penge tilbage.
Du kontakter os, får tilsendt en pakkeseddel og så smager vi på vinen når vi modtager vi den og er den dårlig tilbageføres pengene til din konto, eller du kan købe nogle andre vine.
Du mister din fortrydelsesret, hvis:
– du bryder forseglingen på varer, herunder vine, hvor proppen tages af og proppen sættes på plads igen
Varens stand, når du sender den retur skal være fuldstændig som du modtog den.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, fragtomkostninger i forbindelse med køb under 1000 kroner dækkes dog ikke.
Ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering tilbagebetales ikke.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
SPS Wine, Ormslevvej 99, 8260 Viby J
Varen kan på vores fysiske åbningsdage også personligt returneres på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende:
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
4. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på spswine.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vær opmærksom på, at der er forskel på, hvor længe man kan opbevare. Få altid rådgivning herom, hvis du påtænker at sætte vinen i vinkælderen.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationsretten berettiget, refunderer vi fragtomkostninger, hvis vi ikke har leveret, hvad der er blevet bestilt, eller der er en fejl på varen.
Varen sendes til:
SPS Wine, Ormslevvej 99, 8260 Viby J. Men kontakt os altid inden returnering.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores RMA skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
5. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
(Indsæt hvad der indsamles af oplysninger)
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos SPS Wine og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren for SPS Wine har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på SPS Wine, Søren Pfeil Sørensen.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til SPS Wine videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos SPS Wine har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SPS Wine via e-mail SPS@SPSWine.dk
6. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Søren Pfeil Sørensen, direktør for SPS Wine. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerrettigheder kan der læses om på forbrug.dk, der også kan træffes på telefon 41715000, som er Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
EU-kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af klage, hvis du har bopæl i et andet EU-land:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Ved indgivelse af klage skal du angive vores e-mailadresse sps@spswine.dk
7. Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til SPS Wine, Søren Pfeil Sørensen, Ormslevvej 99, 8260 Viby J, sps@spswine.dk
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) – Dato
(*) Det ikke relevante udstreges
Prissætning og besparelser.
Vi prissætter ud fra devisen – vores kunder skal have mest vin for pengene når de handler hos os.
Besparelsen på vore priser kommer ud fra at vi prissætter 1 stk. priserne i forhold til markedet.
Hvis en vin i forhold til markedets 1 stk. priser bør koste 250,- kroner, så er det det vi prissætter den til. Mener vi så for at have den stærkeste og skarpeste SPS Wine pris på varen vil sælge den til 175,-, så er det det vi gør.
Vi gør opmærksom på, at Black Friday tilbuddene ikke kan kombineres med rabatkoder eller yderligere rabat, da priserne er helt bund.
God fornøjelse med varerne købt hos os og velkommen til flere gode handler.
Søren Pfeil Sørensen
SPS Wine